Love, Sean and Matt

by abbywookie
knsryO hoshoWrhpaeh shioshri
Darn, so this is how it feels like to be typing on a chunky old-fashioned typewriter. Do you always type out all your poems like that?
Ehryi2yndkzhnhrj
Heck, I think my fingers are going numb already.
You’re good, Thea. I’ll give you that.


**** **** **** ****


I thought I locked up your writing studio alright, but just this morning, I found Matthew in here, curled up in one corner beside your shelf. I’ve never seen him sob like that before.
After an hour of weeping and pouting, he finally came around and decided to have his cereal breakfast.
I didn’t take him to school today. He said he wanted to do his drawing in your writing studio, but I made him do it on the kitchen island instead. I wasn’t ready to face it all.
I’m a selfish father.


**** **** **** ****


Matthew threw a tantrum fit this morning. He wanted to know when you’re coming back. He was yelling and kicking around while I just stood there. I didn’t know what to say, and I didn’t want to lie either.
And now he’s in your writing studio, sprawled on the mat doing his drawing. Earlier on, he complained about the ding ding sound your typewriter’s making while I type.
I don’t understand you at all, Thea. We’ve got TWO laptops in the house, still, you’d always use this sluggish… tool instead.


**** **** **** ****


We got a surgical emergency today. Everything was a mess. The scalpel was right in my hand, but I couldn’t get myself to do the cut. The nurses began to grow panicky and unnerved while I tried to compose myself. But I just couldn’t.
All I saw was you lying on the bed instead of the patient.
Then a nurse rushed to get the Chief to perform the operation. Luckily the surgery was successful, but the Chief wasn’t exactly happy with me, and neither am I.


**** **** **** ****


I was boxing up some of your books when I came across your bucket list paper. Bucket list? Really? How come I never knew you’re into that?
I mean, who does that anymore? Noob.
I’d pinned it up on our fridge, by the way. Matthew suggested that the both of us would help you complete it.
P/S Learn drums? Is this a joke? It better be worth my money and time, Thea Holguin.


**** **** **** ****


You’re always clumsy. You’re stubborn as shit. You’re bossy. Fussy as hell. Impulsive as whatever. Patronizing. Quarrelsome. Arrogant. Gullible. Overemotional. Possessive. Sometimes aloof. Dogmatic. Blunt. Unfathomable. Frugal. Careless.
You take the worst photographs. You’re incredibly hopeless with mechanics. You’re way too disobedient for a girl. You sing the worst tunes. You dance like a penguin. And you’re introverted as heck.
I miss you, damn it.


**** **** **** ****


I think I need to get your typewriter a new ink ribbon. Couldn’t find it in the shops in town. Don’t tell me you bought the previous ones from Amazon?


**** **** **** ****


Matthew bragged about your chocolate chips cookies to our neighbour’s kids yesterday evening.
“They’re the best of the best, I tell you!” I could hear him from the kitchen.
And now I have to whip up your characteristic cookies for their play date. I don’t even know where to search for that recipe of yours.


**** **** **** ****


It’s eleven. Matt’s asleep on your study. He’s been drawing a lot lately. I haven’t got the chance to see his drawings, though. He wouldn’t let me.
And now he’s up again thanks to the noise your typewriter’s making.
How old is this stuff anyway? I don’t know why but it suddenly looks overly archaic to me.
You’re such a fuddy-duddy, Thea Holguin.


**** **** **** ****


I turned in my resignation letter today. It’s nothing living my dream job without you here.


**** **** **** ****


“Time will heal everything, Sean.”
That was what my therapist told me today.
To bloody hell with that. He doesn’t understand a thing about this.


**** **** **** ****


I read one of your stories today. You mentioned to get over something is to come face to face with that something and learn to accept it.
So I pulled out our photo albums and made myself go through every memory behind every picture. I told myself that you’re never coming back and I accepted it head-on. According to your witty theory, I should’ve gotten out of the grief pool.
I came face to face with the truth, Thea, and I accepted it.
It still hurts like fuck.


**** **** **** ****


Matt saw the photo albums, and he wouldn’t let go. Clasping them to his tiny chest, he had run off to his room and locked himself in there since morning.
I noticed he’s quite a disobedient little beast. Guess he got that from you after all.


**** **** **** ****


hi hello bye teddy sun cloud blue dad mom matthew


**** **** **** ****


That was Matt. He was playing around with your typewriter while I was out stacking some boxes. We’d finished packing up your books and papers, by the way. We’re converting this writing studio into Matthew’s very own drawing studio.
Remember his secret drawings? They’re actually sketches. Of you.
And I swear if you got to see them, you’d be the proudest mother in the whole freaking world.
That’s all for now. My fingers are still not used to this … thing.


**** **** **** ****


I can’t believe I’m here in your studio typing you letters again. But I feel like this is the only way my words could get to you, you know.
Ah, your boy’s back. Gotta go.


**** **** **** ****


[7 years after]
Kzjsrhoh sORhoi ioshrpisg
Chyeah Whoo Babe Meh Bleh Boo
Holy egg yolks, Mom, I can’t believe you actually used to type on this monster.
Kszhnr;oih ro oirh
And, Mom, don’t kill me but I got myself a girlfriend. And she’s better at photography than youuuuuuu


**** **** **** ****


Thea Holguin, I swear, when I run into you in the other world again, you’re gonna get it from me. Your bucket list, good gracious, it’s impossible!
Happy 45, by the way.
Husband Sean.

**** **** **** ****


Mom, I’m piling these letters into a book but don’t worry, we’re not selling it. I’m saving it for my future kid’s bedtime stories.
and. did. I. men. tion. I. got. my. self. a. girl. friend.?


**** **** **** ****












Let others and the author know if you liked it
11

Liked it alot?
nupur27

nupur27

July 13, 2015 - 15:18 Love wins in a nutshell! What the lines at the later part of the story. Really well written.
abbywookie

abbywookie

July 15, 2015 - 11:32 Thank you! :D
MilaChaNn

MilaChaNn

July 13, 2015 - 16:52 I LOVEEEEE IT ABBBY ❤
abbywookie

abbywookie

July 15, 2015 - 11:33 thank you so, so much, Mila. your comment just made my day lol :) thanks for reading =) =)
MilaChaNn

MilaChaNn

July 15, 2015 - 14:36 Awwwwwwie m gladdd OuO❤ Ur welcome (`・ω・´)”
Mahoobee

Mahoobee

July 14, 2015 - 12:57 Gosh!! Why does your stories have to be so interesting and full of emotions and so realistic. I love it. Good luck :D
abbywookie

abbywookie

July 15, 2015 - 11:34 your comment just made my day. again. haha thanks a lot for reading and leaving this comment, Maham. =) thank youuuuuuuuu *bow*
Mahoobee

Mahoobee

July 15, 2015 - 13:44 Youuuur very welcome :D Nah, your comments always makes my day. Thx *bows*
abbywookie

abbywookie

July 15, 2015 - 15:05 hahahahaha :D *curtsy*? thanks again!
Mahoobee

Mahoobee

July 15, 2015 - 22:00 *informality wiggle wiggle * your very welcome :D
abbywookie

abbywookie

July 16, 2015 - 06:19 LOL! wiggle wiggle
Mahoobee

Mahoobee

July 16, 2015 - 10:49 Hehe. :D *wiggles*
Vishnumayaa

Vishnumayaa

July 14, 2015 - 13:13 I agree with maham , but its too amazing .keep it up
abbywookie

abbywookie

July 15, 2015 - 11:35 strawberry! been quite a while since we last talked :( hope to catch you in global chat soon. and thank youuuuuu for reading! =) =)
Manahill Naik

Manahill Naik

July 15, 2015 - 13:26 woah O.O im seriously like tat.. what a piece??? honestly its so beautiful and i loved it sooo much.. hope adding it to my fave's list said it all :) and yeah this story needs to win xD
abbywookie

abbywookie

July 15, 2015 - 15:07 don't say that, abubu, you're putting pressure on me. but thanks for reading! :D thank youuuuuuuu
Manahill Naik

Manahill Naik

July 15, 2015 - 21:03 im sorry but this comes straight from my slothy peachy monkeyish yukish bradish louisish heart CC :D :D :D :D
abbywookie

abbywookie

July 16, 2015 - 06:21 awwwwww... :D thank you, then. and, also, this comes straight from my reptiley ballish ali-ababwa-ish heart
Manahill Naik

Manahill Naik

July 16, 2015 - 12:00 ali ababwaish omg.. cant stop laughing xD
Nonopha

Nonopha

July 15, 2015 - 14:39 Well written, absolutely loved it
abbywookie

abbywookie

July 15, 2015 - 15:08 thanks for reading =) =)
Velantra

Velantra

July 15, 2015 - 18:09 Great story, I love the writing style, and I also like writing that way, but I always seem to get negative comments and "that's no how you write a story" from my family and just stopped doing it all together. It is hard when your family are the ones that support you the least and think you wasting your time..... great stuff, i love the story......
abbywookie

abbywookie

July 16, 2015 - 06:18 you shouldn't have stopped =( it's not like we're writing for others, at least to me it's like that. :) and, well, typotic will have your back haha :D who needs family support. and you got me! :D thanks a lot for reading and leaving a comment, velantra =) thank youuuuuuu. really appreciate it :)
celestialmind

celestialmind

July 15, 2015 - 22:29 Love your style of writing. so interesting :)
abbywookie

abbywookie

July 16, 2015 - 06:13 thank you, celestialmind =) =) love seeing your comments :) thanks again! =D
PenFairy

PenFairy

July 16, 2015 - 05:06 You’re always clumsy. You’re stubborn as shit. You’re bossy. Fussy as hell. Impulsive as whatever. Patronizing. Quarrelsome. Arrogant. Gullible. Overemotional. Possessive. Sometimes aloof. Dogmatic. Blunt. Unfathomable. Frugal. Careless. Have we met?? It is like my mum nagging me! hahaha... Interestingly written... Good luck!
abbywookie

abbywookie

July 16, 2015 - 06:11 good heavens, me dear daughter after all this time, where'd you disappear to? have some decency to pay us old people a visit, aye? the kitchen could use some help thank youuuuuu so, so much for reading and leaving a comment, penfairy =) thanks! AND BRING OVER SOME CARROTS LATER. :D haha
PenFairy

PenFairy

July 16, 2015 - 06:12 hahahaha! well...i missed you guys!! so much of catching up to do!
abbywookie

abbywookie

July 16, 2015 - 06:14 HAHAHAHAHAH owhhh :D you just made my day, daughter. though im 17 *clear throat* lol =D
PenFairy

PenFairy

July 16, 2015 - 15:53 Haha..congratulations my teenage momma. Lol lol lol.
abbywookie

abbywookie

July 17, 2015 - 03:58 teenage momma LOL. thank you! :D for the upvote and all. you the best daughter eva hahaha =D owe it to you guys =) thank you thank you thank you :)
Mahoobee

Mahoobee

July 16, 2015 - 14:47 CONGRATULATIONS!! Sista!! :D You did welll!!!!
abbywookie

abbywookie

July 17, 2015 - 03:59 thank youuuuuuuu, Maham sista. couldn't have done it without you guys' support so thank youuuuuu *bow again* haha :D
Mahoobee

Mahoobee

July 17, 2015 - 12:18 Yourr very welcome. Hope to see more from you ;) Mate. *Bows again informality*
Manahill Naik

Manahill Naik

July 16, 2015 - 19:30 ahhhhhhhhhh i knew it.. :D if it was for me id probably give it more than frst place but well anyway :D.. u did a splendid job :)
abbywookie

abbywookie

July 17, 2015 - 04:02 shut up, Abubu. if there's one thing, yours deserves it more. :D hahaha CONGRATULATIONS BTW! xxxxxxxxxxxx catch you in global chat soon! =D and billion thanks for the upvote and your um, yukish comment :D
Manahill Naik

Manahill Naik

July 20, 2015 - 17:44 alrightey *shuts up atm Yeah rite see ya in chat then.. billion welcome backs for you :D xxxxx :)
chizoba

chizoba

August 17, 2015 - 01:23 awesome abby.really loved everybit of it.it had touches of comic in it.by d way matt and his fathet are cruel forgettin her
abbywookie

abbywookie

August 19, 2015 - 13:26 hahaha :D actually, they didn't forget about her. they were still doing the 'typewriter journal' thing at the end of the story. :) anyway, thanks for reading! :D
Manahill Naik

Manahill Naik

January 30, 2016 - 18:36 HIiii been so long. R u back????
abbywookie

abbywookie

August 8, 2016 - 07:27 january. punctual me
Manahill Naik

Manahill Naik

August 13, 2016 - 17:40 URE ALIVEEEEEEEE
abbywookie

abbywookie

November 19, 2016 - 06:51 and nw, still as mean
Manahill Naik

Manahill Naik

December 9, 2016 - 18:52 Wow ure still alive

More from abbywookie

Freeze

Freeze
by abbywookie

The. Tick. Tock.

Old Gingerbread Hag

Old Gingerbread Hag
by abbywookie

When it’s with the sun,
Sunflowers would come racing in for fun.
When it’s with the moon,...

I Killed Him

I Killed Him
by abbywookie

@MrsKun I'm sorry I gotta ruin your day. =D Love, CC and Rexa

Baby Snowflake

Baby Snowflake
by abbywookie

Amidst the reign of snow, was born a baby snowflake. Light, pure, crisp. Like any other snowflakes, deep inside, it carried a torch of mission: Baby snowflake was adamant to distribute its hope and bliss to the whole world.

Baby...

The Three-Year-Old Man

The Three-Year-Old Man
by abbywookie

[ This is an Indian fable ]

The sun was ruthless. And the King was restless. The King had then suddenly taken an interest to visiting the countryside near his town’s borderline. He was too bored....

Monkey and Detention

Monkey and Detention

by abbywookie

It's them again. Greg and San. =]